حفاظ پنجره آریا

درب آکاردئونی آريا

صنایع فلزی آریا

قیمت اجاره کوتاه مدت خانه مبله در تهران چقدر است؟ :: مطالب مفید از اینترنت

مطالب مفید از اینترنت

مطالب و تبلیغات تجاری

مطالب مفید از اینترنت

مطالب و تبلیغات تجاری

  • ۰
  • ۰

نیاز به سکونت کوتاه مدت در تهران از سوی آن دسته از ساکنان شهرهای مختلف یا میهمانان خارجی که باید برای چند روز یا چند هفته به پایتخت ایران سفر کنند، باعث شده بازاری مجزا در کنار بازار اجاره یکساله آپارتمان شکل بگیرد.
    در شمال و مرکز تهران، هم اکنون برخی آپارتمان ها به صورت مبله، از یک روز تا حداکثر 6ماه، به صورت اجاره کوتاه مدت در تهران به متقاضیان اجاره داده می شوند. در میان فایل خانه های اجاره ای ثبت شده در بنگاه های املاک به جز خانه هایی که به صورت سالانه اجاره داده می شوند، به مواردی برخورد می کنیم که قابلیت اجاره روزانه یا ماهانه به مستاجران متقاضی «سکونت کوتاه مدت» را نیز دارند. این خانه ها بیشتر در مرکز و شمال پایتخت هستند و نرخ اجاره آنها بر اساس موقعیت مکانی و تعداد نفرات در نوسان است. برخی از این خانه های لوکس دارای امکاناتی مانند سینمای خانگی، کولرگازی، استخر و اینترنت پر سرعت هستند و برخی فقط وسایلی را در خود جای داده اند (خانه مبله) که نیاز روزانه ساکنانشان را برطرف کند.
    در حال حاضر طبق اطلاعاتی که مشاوران املاک از فایل های اجاره کوتاه مدت آپارتمان اعلام می کنند، نرخ اجاره روزانه این خانه ها معمولابین 150 تا 500 هزار تومان در تهران در نوسان است. هرچند در مواردی خانه های لوکس بر اساس امکانات ویژه روزانه یک تا 2 میلیون هم نرخ گذاری شده اند، اما میانگین نرخ اجاره در این نوع خانه ها روزانه 200 هزار تومان است. این در حالی است که اگر همین خانه ها به صورت سالانه اجاره داده شود، هزینه اجاره هر روز آنها حداکثر150هزار تومان می شود اما در این صورت، مستاجری که فقط یک هفته به سکونت نیاز دارد، مجبور است، آنجا را برای یک سال اجاره کند!
    بیشتر این خانه ها براساس تعداد اتاق قیمت گذاری می شوند. متوسط ساکنان یک آپارتمان دو خوابه 4 نفراست و بر اساس تعداد نفرات بیشتر، 50 هزار تومان به ازای هر نفر به قیمت اجاره روزانه اضافه می شود. به گفته گروهی از مشاوران املاک متقاضیان این نوع خانه ها بیشتر میهمانان خارجی هستند که مدت کوتاهی میهمان پایتخت هستند یا مسافرانی که به دلیل کارهای اداری به شکل موقت در تهران ساکن خواهند بود.
    قیمت این نوع خانه ها برای مستاجر ایرانی با متقاضی خارجی متفاوت است. آپارتمانی که اجاره ماهانه آن برای مستاجر ایرانی 3میلیون و 800 هزار تومان است برای متقاضی خارجی 1300 تا 1400 دلار محاسبه و دریافت می شود. این واحد ها به میهمانان خارجی به شکل ماهانه اجاره داده می شود. این محدودیت به دلیل نوع آپارتمان هایی است که به این دسته از مخاطبان داده می شود. بیشتر خانه های لوکس برای اجاره به متقاضیان خارجی در نظر گرفته می شود. به عنوان مثال آپارتمانی لوکس در خیابان پاسداران به قیمت 4 هزار 200 دلار یا آپارتمان دیگری در الهیه به قیمت 3 هزار 500 دلار اجاره رفته است. این آپارتما ن ها از 6 تا 9 ماه و گاهی نیز تا 2 سال اجاره داده می شود. تفاوت دیگری که این نوع اجاره دارد پرداخت تمامی مبلغ اجاره بها در ابتدای مدت قرارداد است. برخی از فعالان بازار مسکن درباره متقاضیان این نوع خانه ها می گویند: بیمارانی که از سایر شهرهای کشور برای درمان به تهران می آیند یا صاحبان مشاغلی که برای مدت کوتاهی نیاز به سکونت در پایتخت را دارند، اغلب به صورت کوتاه مدت این آپارتمان ها را اجاره می کنند. مشاوران املاک معتقدند: مالکان این خانه ها بیشترین بی انصافی را در نرخ گذاری انجام می دهند. متقاضیان نیز بیشتر از آگهی ها موارد مورد نیاز خود را پیدا کرده تا به دفاتر املاک مراجعه کنند.
    یکی از مشاوران املاک به «دنیای اقتصاد» می گوید: سال گذشته یکی از فعالان بازار از کرمان برای اجاره موقت به ما مراجعه کرده و فقط می خواست برای دریافت یک پروژه دولتی آدرسی در پایتخت داشته باشد و یک شماره تلفن تهران و تمامی فعالیت هایشان نیز در همان شهر خودشان انجام می شد.
    این خانه ها از الگوی خاصی برای قیمت گذاری تبعیت نمی کنند و تنها بر اساس سلیقه صاحبان خانه ها نرخ گذاری می شود. در ماه رمضان که تعداد مسافران پایتخت کاهش پیدا می کنند، قیمت ها 50 تا 100 هزار تومان کاهش می یابد.

  • ۹۷/۰۷/۱۷
  • zivar gallery

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی