حفاظ پنجره آریا

درب آکاردئونی آريا

صنایع فلزی آریا

خانه های اجاره ای کوتاه مدت :: مطالب مفید از اینترنت

مطالب مفید از اینترنت

مطالب و تبلیغات تجاری

مطالب مفید از اینترنت

مطالب و تبلیغات تجاری

  • ۰
  • ۰

اجاره روزانه خانه و آپارتمان مبله در اصفهان   

روش جدید اجاره خانه، آن هم با ارقام آنچنانی اگر بخت یار باشد و هرشب مشتری به پستش بخورد می تواند درآمدی نجومی را نصیب صاحب ملک کند. چند سالی است که اجاره یک شبه در تهران باب شده و بیشتر برای برگزاری میهمانی ها و عروسی ها کاربرد دارد. وقتی مجبوری برای برگزاری مراسم در هتل هزینه های سرسام آور داشته باشی یا زیر بار قوانین تالارها که بیشتر از 10 و 11شب اجازه ادامه میهمانی را نمی دهند، بروی، آن وقت به فکر راه سومی می افتی. در چندسال گذشته هم تعداد آنهایی که راه سوم به ذهنشان رسیده روزبه روز بیشتر شده است. یک واحد 200 یا 300متری اجاره می کنی، مبله. برای این واحدها هشت تا 10میلیون تومان بسته به منطقه و امکانات موجود پرداخت می کنی. خانه هایی با سالن های بزرگ تر و در منطقه های بالاتر هم نهایت شبی 20میلیون تومان از شما می گیرند.
    خانه های کاری
     این خانه ها کاربردهای دیگری هم دارد؛ برخی تاجران و فعالان اقتصادی برای قرار ملاقات های کاری خود که محرمانه بودن جزییات قرارداد برایشان اهمیت دارد، به ویژه با طرف های خارجی، مشتری این خانه ها هستند. اما گمان نکنید که اگر به دفاتر مشاوره املاک مراجعه کرده و سفارش خانه یک شبه بدهید، در فایل هایشان دنبال مورد برای درخواست شما می گردند. اگر آشنا نداشته باشید مسلما موردی پیدا نخواهید کرد.
    کسری زمانی پور، مشاور املاکی در ولنجک سفارش چنین نمونه هایی را به دفاتر، بسیار اندک می داند. او روال کار را اینگونه توضیح می دهد: معمولاپس از ارایه درخواست اجاره از سوی مشتریان، مشاوران در فایل های خود مواردی با ویژگی هایی نزدیک به این درخواست را انتخاب کرده و پس از مذاکره و حصول توافق دو طرف معامله را به انجام می رسانند.
    برای این خانه ها در مناطق شمالی شهر اجاره هایی تا 20میلیون تومان گرفته می شود. اما اگر متقاضی برای مراسم خود، ویلامدنظر داشته باشد خب مسلما قیمت ها بسیار بیشتر از این خواهد بود. برخی از خانه ها صرفا به همین امر اختصاص دارند و چون کاربری شان تغییر کرده، خدمات جانبی مانند پذیرایی از میهمانان را نیز در فهرست دارند.
    اجاره یک شبه اصولاکاری در راستای عرف و روتین نیست. بنابراین قیمت ها هم سلیقه ای و توافقی خواهد بود. به هیچ وجه نمی توان یک پایه و مبنای واحد برای چنین اجاره هایی در نظر گرفت. یک خانه 200متری ممکن است 10میلیون تومان قیمت بخورد حال آنکه صاحب یک خانه 800متری نیز برای یک شب واگذار کردن ملکش هم همین رقم را از مشتری بگیرد.
آپارتمان مبله برای اجاره یک ماهه
     زمانی پور اما معتقد است معاملات یک شبه بسیار کم و نادر است و آنچه مشاوران املاک بیشتر با آن روبه رو هستند اجاره های چندهفته ای یا یک ماهه است. اغلب این اجاره ها برای میهمانان خارجی انجام می شود. میهمانان برای شرکت در همایش، عقد قرارداد یا همکاری های دوجانبه با طرف ایرانی گاها در این خانه ها ساکن می شوند. یا طرف ایرانی خانه را برای میهمانان خود اجاره می کند یا خود میهمان خارجی طرف قرارداد خواهد بود. اکثر خارجی های طرف قرارداد هم ایرانیان مقیم سایر کشورها هستند؛ آنهایی که زمانی خانه و زندگی خود را در ایران فروخته و اکنون ایرانی قلمداد نمی شوند. وقتی از اجاره یک شبه فاصله گرفته و برای چندشب یا یک ماه خانه را می خواهید قیمت ها هم سرشکن می شود. وقتی موضوع را وارد مرحله جدی تری کردیم و نظر مسوولان این بخش را پرسیدیم هرچند موضوع تایید شد اما این کار را قانونی ندانستند. حسام عقبایی، رییس اتحادیه املاک تهران در این باره می گوید: ما هم این موضوع را شنیده ایم که افرادی هستند و چنین کاری را انجام می دهند ولی تا به حال با مواردی که به صورت مصداقی بدانیم وجود دارد و از آن اطلاع کافی داشته باشیم مواجه نشده ایم. او معتقد است برای اجاره زیر پنج ماه باید از اتحادیه هتلداران و اتحادیه میهمان پذیرها یا پانسیون ها مجوز کسب گرفته شود.
    
    قیمت های تصاعدی با مصرف نزولی
     قیمت اجاره یک ماهه را براساس روشی که اجاره معمول خانه دارد، انجام می دهند با این تفاوت که قیمت ها به صورت تصاعدی با کاهش مدت اجاره بالامی رود. اینجا استفاده بیشتر به مفهوم هزینه بیشتر نیست. هرچه مدت اجاره کاهش یابد قیمت ها هم ضریب پیدا می کند. همانطور که پیشتر اشاره شد برای یک شب اجاره خانه باید تا 20میلیون تومان پرداخت اما وقتی همان خانه را برای یک ماه نیاز داشته باشد آن وقت می توانید با رقم هایی بین 10 تا 30میلیون تومان معامله را به نتیجه برسانید.
    سال هاست اجاره خانه در مناطق شمالی کشور رواج یافته است. حجم مسافران آنقدر هست که هر گیلانی یا مازندرانی می تواند خانه خود را برای یک یا چند شب به مشتریان اجاره دهد اما در تهران مشتریان از جنس دیگری هستند و اجاره ها از نوع دیگری است. به همین دلیل هم قیمت ها بدون هیچ پایه و اساسی و بر اساس خواست موجر و مستاجر تعیین می شود.
    
    اجاره های غیررسمی
     موضوعی که در باب اجاره این دست خانه ها مدنظر بوده و جای تاسف دارد آنکه برای اجاره یک شبه معمولادو طرف موجر و مستاجر تن به عقد قرارداد در دفاتر رسمی نمی دهند و ترجیحشان این است که با یک توافق ضمنی یا مکتوب، کار را بین خود فیصله دهند. برای موجران همین که پول و یک کارت ملی داشته باشند بس است تا به مدت یک روز صاحب خانه ای مبله شوند.
    حسین طلا، عضو کمیسیون اجتماعی مجلس هم در این باره می گوید: این پدیده از دو جنبه قابل بررسی است؛ نخست بعد تجاری و دوم جنبه امنیتی این موضوع است. وقتی فردی وارد بیزینس یا شغلی می شود برابر قانون باید از مراجع قانونی مجوز بگیرد. به عنوان مثال اگر فردی ملکی دارد که می خواهد آن را به مدت یک سال به بالااجاره دهد نگاه ویژه و خاصی مبذول آن نیست ولی اگر ملکی قرار باشد که به مدت کوتاهی مانند یک روز اجاره داده شود علی القاعده باید از اتحادیه هتلداران یا اتحادیه میهمان پذیرها مجوز دریافت کند. نکته مهم تر آن موضوعات امنیتی است زیرا هر کسی که در مکانی ماوا و سکنا می گزیند علی القاعده باید اطلاعاتش را در مورد آن مجموعه یا پذیرش مکان مربوطه ارایه دهد بنابراین اگر خدای نکرده اتفاقاتی مانند قتل، سرقت یا موضوعات خاص دیگری رخ دهد ماموران امنیتی این امکان را پیدا می کنند که با سهولت بیشتری بر این موضوع اشراف پیدا کنند اما آنچه مشخص است اینکه موضوعات امنیتی نیز در این گونه موارد همچون اجاره خانه های یک روزه نیز رعایت نمی شود.

خانه اجاره ای روزانه در اصفهان

   

  • ۹۷/۰۷/۱۷
  • zivar gallery

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی