حفاظ پنجره آریا

درب آکاردئونی آريا

صنایع فلزی آریا

عوارض لاک ناخن :: مطالب مفید از اینترنت

مطالب مفید از اینترنت

مطالب و تبلیغات تجاری

مطالب مفید از اینترنت

مطالب و تبلیغات تجاری

  • ۰
  • ۰

عوارض لاک زدن

متاسفانه این شیشه‌های کوچک بسیار زیبا و شیک و چشم‌نواز، سرشار از انواع مواد شیمیایی هستند و متخصصان استفاده از آنها را برای انسان‌ها خطرناک می‎دانند. لاک زدن برای خردسالان زیر هفت سال بسیار مضر و خطرناک می‎باشد. بهتر است برای این رده سنی از لاک استفاده نکنید چون عوارض جانبی زیادی برای آنها به همراه دارد.

بعضی از لاک‌ها به دلیل ترکیبات شیمیایی و سمی‎ که دارند برای افراد به ویژه کودکان مضر هستند. تولونس ماده شیمیایی موجود در لاک ناخن است و در مجاورت هوا تبدیل به بخاری با بوی تند و شیرین می‎شود.

فتالیت‌ها مایعات چربی هستند که به ترد و شکننده به نظر رسیدن رنگ لاک کمک می‎کنند. مقادیر زیادی از فتالیت‌ها باعث تاثیرگذاری آنها روی هورمون‌های تولید مثل والبته خارش پوست، چشم و حتی گلو می‎شود.

فرمالدهیدها باعث سفتی لاک‌ها می‎شوند و البته نوعی نگه دارنده لاک‌ها در برابر باکتری نیز محسوب می‎شوند. اگر فرمالدهیدها به میزان بسیار اندک استفاده شوند بی خطر هستند، مگر آنکه نسبت به آن حساسیت داشته باشید.

لاک‌های قدیمی ‎که سرشار از مواد شیمیایی هستند، بدون شک برای کودکان خطرناک‌اند. مخصوصاً آن دسته از کودکانی که عادت به جویدن ناخن‌ها و یا حتی مکیدن انگشت دارند. اما این روزها بسیاری از تولیدکنندگان ادعا می‎کنند محصولاتی که ارائه می‎دهند، هیچ یک از مواد شیمیایی خطرناک را ندارد و کاملا بی زیان هستند. هرگز سراغ لاک‌های قدیمی‎ نروید. بهتر است که پایه لاک محلول در آب باشد.

بنابراین از لاک‌هایی استفاده کنید که در آنها از رنگ‌های مجاز خوراکی استفاده می‎شود و پایه آنها خوب است. این لاک‌ها راحت تر پاک می‎ش وند و خطری برای سلامت کودکان ندارند.

 

اثرات لاک ناخن بر روی ضریب هوشی

معمولاً روی لاک‌ها و برچسب شان، مواد تشکیل دهنده آنها به طور کامل نوشته نمی‎شود. یکی از عوارض استفاده از لاک برای کودکان کاهش ضریب هوشی در آنان است. فتالیت‌ها از ترکیبات شیمیایی هستند که در اسپری‌ها، عطروادکلن اسباب بازی‌های پلاستیکی مورد استفاده قرار می‎گیرد. طبق نظر برخی دانشمندان فتالیت‌ها روی هوش کودکان اثر می‎گذارند و باعث کاهش آن می‎شوند.

آنها معتقدند که فتالیت‌ها روی هورمون تیروئید مادر اثر می‎گذارند (مادرانی که در دوران بارداری از لاک ناخن به صورت همیشگی استفاده می‎کنند و باعث تخریب اندوکرین می‎شوند. ترشحات هورمون تیروئید مادر در دوران جنینی تاثیر مستقیم روی رشد مغز کودک بجا می‎گذارد.

 

عوارض استفاده از لاک پاک کن

معمولا خانم‌ها از استون برای پاک کردن لاک استفاده می‎کنند. تماس طولانی مدت با استون می‎تواند مشکلات قلبی و ریوی وحتی کبدی ایجاد کند. مصرف این محصول زیبا و فریبنده در دوران بارداری نیز به همان اندازه مخرب است. محصولات آرایشی که بیشترین مواد شیمیایی تبخیر ش ده را در محیط پراکنده می‎سازند، باعث بروز مشکلات تنفسی، علائم عصبی و حتی سرطان در مادر باردار و جنین او می‎شود.

کاشت ناخن اصفهان

  • ۹۷/۰۷/۰۱
  • zivar gallery

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی